ÖĞRETİM PROGRAMLARININ TEMEL YAKLAŞIMI
Türk eğitim sistemi, bütün ideolojilerin üstünde millî bir şahsiyet inşa etmek ve o şahsiyetlerden oluşan bir toplum oluşturabilmek için;
Ahlaklı, erdemli, milleti ve insanlık için iyi, doğru, faydalı ve güzel olanı yapmayı ideal edinmiş,
Eleştirel düşünebilen, sorgulayan, araştıran, mesuliyet ve ülkü sahibi,
Yalnızca medeniyete uyum sağlayan değil, etkin olarak medeniyet kurucusu ve geliştiricisi bilge nesilleri hedefler.
ÖĞRENCİ PROFİLİ: YETKİN VE ERDEMLİ İNSANOntolojik Bütünlük: Ruh ve Beden Bütünlüğü
Epistemolojik Bütünlük: Bilgi ve Bilgelik
Zamansal Bütünlük: Geçmişten Geleceğe Eğitim
Aksiyolojik Olgunluk: Değerler, Ahlaki Bilinç ve Estetik Bakış Açısı
Profili Oluşturan İki Ana Bütünlük Alanı: Beden ve Ruh
ERDEM-DEĞER-EYLEM ÇERÇEVESİTürkiye Yüzyılı Maarif Modeli’nde kişiyi erdemlere ulaştıran ve dahası eylemleri aracılığıyla gözlemlenebilen değerler Erdem-Değer-Eylem Çerçevesi ile kavramsallaştırılmaktadır.
Çerçeve’nin ana hedefi; eylemlerden değerlere, değerlerden erdemli insana, erdemli insandan ise nihai hedef olarak "Huzurlu Aile ve Toplum", "Yaşanabilir Çevre" ve "Huzurlu İnsan" a ulaşmaktır.
Erdem-Değer-Eylem Çerçevesi’nde çatı değerler olan "Adalet, Saygı ve Sorumluluk " etrafında kümelenen bir değer çerçevesi sunulmaktadır.
BECERİLER ÇERÇEVESİTürkiye Yüzyılı Maarif Modeli Beceriler Çerçevesi okul öncesinden lise kademesine kadar becerileri tanımlayarak, her bir beceri alanını birbiriyle ilişkilendirerek nasıl işe koşulacağını ele almıştır.
Kavramsal Beceriler ve Alan Becerileri Öğrenme Çıktılarında kullanılmaktadır.
Sosyal Duygusal Öğrenme Becerileri ve Okuryazarlık Becerileri de programlar arası bileşenler olarak kullanılmaktadır.
Eğilimler, yaşantılarda tüm becerilerin tetikleyicisi olarak kullanılmaktadır.
BÜTÜNCÜL EĞİTİM YAKLAŞIMIİnsan; doğası gereği çok yönlü bir varlıktır. Bu doğrultuda insanın zihinsel, sosyal, duygusal, fiziksel, ahlaki bakımdan çok yönlü gelişimini destekleme ihtiyacı “bütüncül eğitim yaklaşımı”nı gerektirmektedir. Bütüncül eğitim, insan ve toplum hayatında yer alan tüm alanların dikkate alındığı bir eğitim yaklaşımıdır.
Bütüncül eğitimin en genel hedefi; insanı temel değerler doğrultusunda yetiştirmek, insanın kendisi dâhil tüm varlıkların varoluşunun değerini bir varoluşsal bütünlük içinde kavramasıyla hayatı anlamlı kılmaktır.
Daha fazla bilgiye Milli Eğitim Bakanlığı'nın hazırladığı sayfadan ulaşmak için buraya tıklayın.
Adres:
Esentepe Mahallesi Anadolu Caddesi No 4 Kartal / İSTANBUL
Telefon
0 (216) 306 73 50